Australië - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Tom Vemde - WaarBenJij.nu Australië - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Tom Vemde - WaarBenJij.nu

Australië

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

21 Januari 2014 | Australië, Coffs Harbour

3 December 2013, Ouders gedag gezegt en 23 wild vreemde jongeren samen met de zelfde insteek richting australia. Ik begon mijn vlucht alleen aangezien ik om meer beenruimte gevraagd had en ik 3 lege stoelen om me heen had. gelukkig kwam ik in gesprek met een jonge engelse man die ook voor het eerst zowaar aan het begin van zijn avontuur staat. zo prate ik nog wat over wat je allemaal wel niet achter laat voor een reis als dit en dat het ook moeilijk is om afscheid te nemen, maar eenmaal in het vliegtuig zit je met je gedachten al in australia! Ik had eerst een tussen stop in Tapei toen was het 5 December daar heb ik even goed geslapen voor 3 uurtjes. De laatste vlucht zat ik wel bij wat mensen uit de groep en dat was toch wel een stuk gezelliger en toen na 3 uur vliegen. was het nog steeds 5 December en eindelijk was het zover ik kon vanuit de lucht al wat mooist zien van dit pracht land australia.

De eerste dag Sydney,
Bij gekomen van een mooie eerste blik op het grote Sydney zoals het park, Oprahouse, gebouwen, mensen en de sfeer. het hostel waar ik verbleef was in Manly Beach. je kunt met de ferry na sydney dat duurt ongeveer een kleine 30 minuten over de grote oceaan met een prachtig uitzicht over de zee naar niemandsland! De eerste avond hebben we lekker ge'bbqt en met zijn alle maar eens dat eerste pilsje proeven hier in australia. de 2de dag Sydney was vroeg opstaan. 07:00 onbijten en richting Sydney voor wat belangrijke zaken om te regelen! verder die dag heb ik veek info gekregen over wat je kunt doen in australia en wat je bijvoorbeeld niet moet doen. in het mooie park vlak naast de drukke mainstreet van sydney even chillen in het gras en samen met mensen van de groep elkaars ideeen uitwisselen met een live muzikant op de straat toen besefde ik toch wel echt even dat ik nu toch echt in australia ben aan de andere kant van de wereld wat een mooie gedachte.
De 5 dagen in Manly met de groep was een mooie start, leuke gezellige avonden beleefd en veel mooie plaatsen gezien zoals de Blue Mountains en verder gezellig een borreltje en een mooie avond in de karaoke bar op de laatste avond voor dat ik vertek na het Mojo surfcamp in spot X!

Mojo surfcamp,
Ik vertrok samen met Lodewijk, Danny en Jens van mijn groep richting het camp. ook 2 andere Carlijn en Sander van het hostel gingen met ons mee.
in de grayhound bus hadden we het al gauw na ons zin met zijn 6e. ik had 5 dagen surfcamp, elke ochtend vroeg onbijten, 2 uur surf les, lunch, 2 uur surf les, avond eten en klaar om mezelf te vermaken met drinkspelletjes en me vele nieuwe vrienden die ik had ontmoet. de eerste avond was legendaris, de sfeer was perfect iedereen had het naar zijn zin! de groep bestond uit goed 20 mensen uit allerlei verschillende soorten landen van, Canada, Texas, Zwitserland, Sweeden, Engeland en de Dutchies! elke dag was het zelfde surfen en heel veel lol de groep was echt Awsome en ik was nog maar aan het begin van mijn reis. Maar helaas kwam hier ook een einde aan en vertrok ik samen met zijn 6e richting Byron bay om daar te verblijven op de Arts Factory! gelukkig gingen somigen van onze groep een paar dagen later ook naar Byron Bay en konden ik ze nog meeten!

Byron Bay,
1 week Byron Bay en ik sliep in een tipie tent we hadden een soort van ons eigen kamp op Arts Factory. De Arts Factory is geweldig, iedereen is de hele dag stoned, je hoort de hele dag getrommel en iedereen is laybak en lui. er lopen allerij verschillende soorten dieren en er hangen overa hangmatten het is alsof je even terug in de tijd gaat maar het was zeker de moeite waard. ook daar ontmoete ik vele nieuwe vrienden. In Byron Bay was het voornamelijk veel drank, uitgaan, strand en drankspelletjes.. Ik heb nog wel een flinke wandeling gemaakt na het Light house dat is het meest oostelijke punt van de oostkust met een prachtig uitzicht over de oceaan en daarna een prachtige Sunset gezien op het strand van Byron Bay. Na deze ene week vertrokken, Lodewijk, Danny en ik richting Noosa. om daarna direct met de kerstdagen een tour te doen op Fraser Island. Bod Netty from Texas was also there. Jens gingen we helaas verlaten hij vertrok richting Sydney omdaar oud en nieuw te vieren.

Kerst dagen op Fraser Island,
Fraser Island is een prachtig eiland waar ik zelf met en vierwiel aandrijving kan scheuren over de mooie lange witte stranden. je slaapt normaal in een tent in the middel of nowhere. maar omdat het kerst was mochten ik gelukkig gebruik maken van een hostel met zwembad en een heerlijke normale faciliteiten.
Kerst avond, op de eerste dag heb ik zelf gereden over het strand. je rijdt om de 100 meter door een kleine Creek dat geeft wel een mooie kick en vlak voor dat we bijna aan kwamen op de ''Champange pool' mocht ik even flink gas geven om door het mulle zand heen te komen. De champange pool was een mooi plekje waar je kon zwemmen in zee water dat achter de rotsen lag en de grote witte golfen over de rotsen in de pool kwamen. vandaar de naam ''champange pool''. Daarna weer aagekomen bij het hostel even een lekker kerstmaal voor geschotel gekregen en afgesloten met een dikke poolparty in de nacht. ik en de jongen hadden 4 belgen ontmoet en daar hebben we flink mee gelachen en leuke dagen mee gehad. De volgende dag er vroeg uit en vertrokken na een lake na een lange rit maar de moeite waard. savond's op eerste kerstdag werden we verwent met een lekker kerstdiner en met leuke kerst cado'tjes en een goede kerst sfeer. zo de eerste kerst avond ook maar eens goed veel Goon gedrongen ( Goon is een goedkope soort van wijn en wat echt bijna elke backpack wel drinkt ). savond's na het strand geweest en daar een prachtige hemel gezien vol met sterren!
De volgende dag 2de kerst dag alweer en ook alweer de laatste dag op Fraser Island vroeg vertrokken met een goede Hangover naar het prachtige ''Lake Mckenzie'' om daar even een frisse ochtend duik te nemen naar een nogal heftige weg met heel veel hobbels en bochten. Toen met de jeep weer op de boot en terug op vaste land en terug met de bus richting Noosa voor 4 dagen.

Noosa,
was eigenlijk niet wat ik ervan verwacht had. Ik verbleef in Nomads prima Hostel. maar de mensen waren wat rustig en we zaten in echt in de buurt van de mainstreet. ik, danny en lodewijk zijn nog wel samen na het ''National Park'' geweest waar we een groep van 8 tot 10 Dolfijnen gespot hebben en 1 ervan sprong ook echt boven het water uit was mooi om te zien. Ik ben ook nog 2x na de bios geweest in Noosa tja ik miste toch een beetje het gevoel om met de kerst voor de buis een filmpje te kijken. The Hobbit 2 hebben we gezien en Anngermen 2. 2 mooie films en een mooie ervaring om eens in australia naar de bios te gaan. ik heb 3 prima dagen beleefd in Noosa. Helaas Moesten we in Noosa wel afscheid nemen van onze geweldige story teller Bob Netty waar we veel mee hebben opgetrokken en veel lol mee hebben beleefd. Na deze dagen op na Mooloolaba een klein plaatsje weer na het zuiden van de oostkust.

Mooloolaba,
Het was bijna zover allmost 2014 wat een biezonder moment om dat te gaan mee maken hier in australia. Ik zit aan de andere kant van de wereld met nieuwe goede vrienden die ik heb leren kennen deze reis (Danny en Lodewijk). de gedachten maakte voor mij het al een mooi oud en nieuw. op het moment miste ik wel weer even iedereen thuis familie en vrienden.
Maar dit moment neemt niemand mij meer af een ander oud en nieuw op het strand met weer nieuwe mensen die ik heb leren kennen in het hostel vuurwerk schiet de lucht in en we proosten en dansen op het strand.
Na oudjaars avond hadden we nog 3 nachten in mooloolaba wat ik toch wat jammer vond aangezien er niet echt in mooloolaba veel te beleven was er waren voornamelijk veel gezinnen met kinderen en er was ook maar 1 hostel. de jongens en ik overlegden en kwamen toch al gauw weer tot de conclusie om weer terug te gaan naar Byron Bay omdat we het toch wel erg misten!

Byron Bay again,
we verbleven dit keer in Auqarius een hostel dicht bij het strand en de mainstreet. hier opzoek gaan naar werk of ergens anders werk vinden. al gauw kwamen danny en ik een bord teen op straat waar op stond farm people needed. dus wij naar binnen en binnen 1 dag hadden we al besloten om in Coff Harbour te gaan fruit plukken ''Blue Berries'' Hij vertelde ons dat je goed 4 tot 5 buckets per uur doet en je 5 tot 6 dollar per bucket verdiend. dus wij dachten goed geld verdienen maar eerst nog maar eens lekker 4 dagen genieten van byron bay samen met me maatje lodewijk voor dat hij ons gaat verlaten en vertrekt richting Melbourne. Deze dagen waar voornamelijk weer het zelfde als zoals altijd in Byron bay, strand, drinken en feesten!
oude vrienden ondmoeten en weer nieuwe vrienden maken.

de rest word vervolgd!
Cheers from down under Tom

  • 21 Januari 2014 - 15:11

    Ingrid Kramer:

    Klinkt goed Tom! Sommige dingen en plekken waar je geweest bent zijn zo herkenbaar met mijn reis jaren geleden. Ik heb ook gesurfd bij mojo en heb hetzelfde gevel bij noosa en byron bay. Nog lekker genieten zou ik zeggen! Mijn 2 maanden in Thailand zitten er over 2 nachten alweer op. Time flies..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coffs Harbour

Australia

3 December 2013, Ouders gedag gezegt en 23 wild vreemde jongeren samen met de zelfde insteek richting australia. Ik begon mijn vlucht alleen aangezien ik om meer beenruimte gevraagd had en ik 3 lege stoelen om me heen had. gelukkig kwam ik in gesprek met een jonge engelse man die ook voor het eerst zowaar aan het begin van zijn avontuur staat. zo prate ik nog wat over wat je allemaal wel niet achter laat voor een reis als dit en dat het ook moeilijk is om afscheid te nemen, maar eenmaal in het vliegtuig zit je met je gedachten al in australia! Ik had eerst een tussen stop in Tapei toen was het 5 December daar heb ik even goed geslapen voor 3 uurtjes. De laatste vlucht zat ik wel bij wat mensen uit de groep en dat was toch wel een stuk gezelliger en toen na 3 uur vliegen. was het nog steeds 5 December en eindelijk was het zover ik kon vanuit de lucht al wat mooist zien van dit pracht land australia.

De eerste dag Sydney,
Bij gekomen van een mooie eerste blik op het grote Sydney zoals het park, Oprahouse, gebouwen, mensen en de sfeer. het hostel waar ik verbleef was in Manly Beach. je kunt met de ferry na sydney dat duurt ongeveer een kleine 30 minuten over de grote oceaan met een prachtig uitzicht over de zee naar niemandsland! De eerste avond hebben we lekker ge'bbqt en met zijn alle maar eens dat eerste pilsje proeven hier in australia. de 2de dag Sydney was vroeg opstaan. 07:00 onbijten en richting Sydney voor wat belangrijke zaken om te regelen! verder die dag heb ik veek info gekregen over wat je kunt doen in australia en wat je bijvoorbeeld niet moet doen. in het mooie park vlak naast de drukke mainstreet van sydney even chillen in het gras en samen met mensen van de groep elkaars ideeen uitwisselen met een live muzikant op de straat toen besefde ik toch wel echt even dat ik nu toch echt in australia ben aan de andere kant van de wereld wat een mooie gedachte.
De 5 dagen in Manly met de groep was een mooie start, leuke gezellige avonden beleefd en veel mooie plaatsen gezien zoals de Blue Mountains en verder gezellig een borreltje en een mooie avond in de karaoke bar op de laatste avond voor dat ik vertek na het Mojo surfcamp in spot X!

Mojo surfcamp,
Ik vertrok samen met Lodewijk, Danny en Jens van mijn groep richting het camp. ook 2 andere Carlijn en Sander van het hostel gingen met ons mee.
in de grayhound bus hadden we het al gauw na ons zin met zijn 6e. ik had 5 dagen surfcamp, elke ochtend vroeg onbijten, 2 uur surf les, lunch, 2 uur surf les, avond eten en klaar om mezelf te vermaken met drinkspelletjes en me vele nieuwe vrienden die ik had ontmoet. de eerste avond was legendaris, de sfeer was perfect iedereen had het naar zijn zin! de groep bestond uit goed 20 mensen uit allerlei verschillende soorten landen van, Canada, Texas, Zwitserland, Sweeden, Engeland en de Dutchies! elke dag was het zelfde surfen en heel veel lol de groep was echt Awsome en ik was nog maar aan het begin van mijn reis. Maar helaas kwam hier ook een einde aan en vertrok ik samen met zijn 6e richting Byron bay om daar te verblijven op de Arts Factory! gelukkig gingen somigen van onze groep een paar dagen later ook naar Byron Bay en konden ik ze nog meeten!

Byron Bay,
1 week Byron Bay en ik sliep in een tipie tent we hadden een soort van ons eigen kamp op Arts Factory. De Arts Factory is geweldig, iedereen is de hele dag stoned, je hoort de hele dag getrommel en iedereen is laybak en lui. er lopen allerij verschillende soorten dieren en er hangen overa hangmatten het is alsof je even terug in de tijd gaat maar het was zeker de moeite waard. ook daar ontmoete ik vele nieuwe vrienden. In Byron Bay was het voornamelijk veel drank, uitgaan, strand en drankspelletjes.. Ik heb nog wel een flinke wandeling gemaakt na het Light house dat is het meest oostelijke punt van de oostkust met een prachtig uitzicht over de oceaan en daarna een prachtige Sunset gezien op het strand van Byron Bay. Na deze ene week vertrokken, Lodewijk, Danny en ik richting Noosa. om daarna direct met de kerstdagen een tour te doen op Fraser Island. Bod Netty from Texas was also there. Jens gingen we helaas verlaten hij vertrok richting Sydney omdaar oud en nieuw te vieren.

Kerst dagen op Fraser Island,
Fraser Island is een prachtig eiland waar ik zelf met en vierwiel aandrijving kan scheuren over de mooie lange witte stranden. je slaapt normaal in een tent in the middel of nowhere. maar omdat het kerst was mochten ik gelukkig gebruik maken van een hostel met zwembad en een heerlijke normale faciliteiten.
Kerst avond, op de eerste dag heb ik zelf gereden over het strand. je rijdt om de 100 meter door een kleine Creek dat geeft wel een mooie kick en vlak voor dat we bijna aan kwamen op de ''Champange pool' mocht ik even flink gas geven om door het mulle zand heen te komen. De champange pool was een mooi plekje waar je kon zwemmen in zee water dat achter de rotsen lag en de grote witte golfen over de rotsen in de pool kwamen. vandaar de naam ''champange pool''. Daarna weer aagekomen bij het hostel even een lekker kerstmaal voor geschotel gekregen en afgesloten met een dikke poolparty in de nacht. ik en de jongen hadden 4 belgen ontmoet en daar hebben we flink mee gelachen en leuke dagen mee gehad. De volgende dag er vroeg uit en vertrokken na een lake na een lange rit maar de moeite waard. savond's op eerste kerstdag werden we verwent met een lekker kerstdiner en met leuke kerst cado'tjes en een goede kerst sfeer. zo de eerste kerst avond ook maar eens goed veel Goon gedrongen ( Goon is een goedkope soort van wijn en wat echt bijna elke backpack wel drinkt ). savond's na het strand geweest en daar een prachtige hemel gezien vol met sterren!
De volgende dag 2de kerst dag alweer en ook alweer de laatste dag op Fraser Island vroeg vertrokken met een goede Hangover naar het prachtige ''Lake Mckenzie'' om daar even een frisse ochtend duik te nemen naar een nogal heftige weg met heel veel hobbels en bochten. Toen met de jeep weer op de boot en terug op vaste land en terug met de bus richting Noosa voor 4 dagen.

Noosa,
was eigenlijk niet wat ik ervan verwacht had. Ik verbleef in Nomads prima Hostel. maar de mensen waren wat rustig en we zaten in echt in de buurt van de mainstreet. ik, danny en lodewijk zijn nog wel samen na het ''National Park'' geweest waar we een groep van 8 tot 10 Dolfijnen gespot hebben en 1 ervan sprong ook echt boven het water uit was mooi om te zien. Ik ben ook nog 2x na de bios geweest in Noosa tja ik miste toch een beetje het gevoel om met de kerst voor de buis een filmpje te kijken. The Hobbit 2 hebben we gezien en Anngermen 2. 2 mooie films en een mooie ervaring om eens in australia naar de bios te gaan. ik heb 3 prima dagen beleefd in Noosa. Helaas Moesten we in Noosa wel afscheid nemen van onze geweldige story teller Bob Netty waar we veel mee hebben opgetrokken en veel lol mee hebben beleefd. Na deze dagen op na Mooloolaba een klein plaatsje weer na het zuiden van de oostkust.

Mooloolaba,
Het was bijna zover allmost 2014 wat een biezonder moment om dat te gaan mee maken hier in australia. Ik zit aan de andere kant van de wereld met nieuwe goede vrienden die ik heb leren kennen deze reis (Danny en Lodewijk). de gedachten maakte voor mij het al een mooi oud en nieuw. op het moment miste ik wel weer even iedereen thuis familie en vrienden.
Maar dit moment neemt niemand mij meer af een ander oud en nieuw op het strand met weer nieuwe mensen die ik heb leren kennen in het hostel vuurwerk schiet de lucht in en we proosten en dansen op het strand.
Na oudjaars avond hadden we nog 3 nachten in mooloolaba wat ik toch wat jammer vond aangezien er niet echt in mooloolaba veel te beleven was er waren voornamelijk veel gezinnen met kinderen en er was ook maar 1 hostel. de jongens en ik overlegden en kwamen toch al gauw weer tot de conclusie om weer terug te gaan naar Byron Bay omdat we het toch wel erg misten!

Byron Bay again,
we verbleven dit keer in Auqarius een hostel dicht bij het strand en de mainstreet. hier opzoek gaan naar werk of ergens anders werk vinden. al gauw kwamen danny en ik een bord teen op straat waar op stond farm people needed. dus wij naar binnen en binnen 1 dag hadden we al besloten om in Coff Harbour te gaan fruit plukken ''Blue Berries'' Hij vertelde ons dat je goed 4 tot 5 buckets per uur doet en je 5 tot 6 dollar per bucket verdiend. dus wij dachten goed geld verdienen maar eerst nog maar eens lekker 4 dagen genieten van byron bay samen met me maatje lodewijk voor dat hij ons gaat verlaten en vertrekt richting Melbourne. Deze dagen waar voornamelijk weer het zelfde als zoals altijd in Byron bay, strand, drinken en feesten!
oude vrienden ondmoeten en weer nieuwe vrienden maken.

de rest word vervolgd!
Cheers from down under Tom



Recente Reisverslagen:

21 Januari 2014

Australië

21 Januari 2014

Australië
Tom

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 1011

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 14 April 2015

Australia

Landen bezocht: